شرکت لیزر پرو
شرکت لیزر پرو

همه چیز در مورد طراحی و ساخت انواع تابلو مغازه

تابلو مغازه

برای معرفی یک کسب‌وکار جدید، نظیر یک مغازه، رستوران یا مراکز فروش، روش‌های زیادی وجود دارد که از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار گرفته‌اند. روش‌هایی نظیر پخش تراکت، قرار دادن استند یا عروسک‌های تبلیغاتی بزرگ جلوی مغازه یا رستوران‌ها، تهیه کاتالوگ یا بروشورهای جذاب که بتواند به صورت مفصل ویژگی، جنس و موارد کاربرد محصولات را نشان دهد. امروزه پیج‌های اینستاگرامی هم نقش به‌سزایی در تبلیغ و محبوبیت انواع کالا و محصولات ایفا می‌کنند. استفاده از تابلو مغازه یا تابلو فروشگاهی نیز یکی دیگر از این روش‌هاست که بسیار مرسوم بوده و در قالب‌های مختلف همواره نقش مهمی در معرفی و رونق مشاغل مختلف ایفا کرده است.

تابلو مغازه از روش‌های تبلیغاتی موثر در جذب مشتریاستفاده از تابلو مغازه برای جذب مشتری

هر کسب‌وکاری قطعا تعدادی مشتری ثابت دارد، اما برای جذب و جلب نظر مشتریان جدید شاید استفاده از یک تابلوی مناسب، خلاقانه‌ترین و جذاب‌ترین ایده‌ای باشد که می‌توان به کار رود. تابلو مغازه نقش مهمی در زیبایی ظاهر یک مغازه ایفا می‌کند. در نگاه اول قطعا یک لوگو، جمله و رنگ‌ زیبا می‌تواند افراد را برای ورود به یک محل تشویق و ترغیب کند. پس در ساخت و انتخاب طرح برای یک تابلوی مغازه نباید از این نکات مهم غافل شد.

به عبارتی دیگر، تابلوی مغازه مانند یک پلاک و شناسنامه برای کسب‌وکار شما عمل می‌کند. تابلو فروشگاهی معرف کسب‌وکار شما بوده و نخستین چیزی است که می‌توانید برای جلب توجه افراد در حال عبور و مرور ارائه دهید. با انتخاب یک تابلو فروشگاهی زیبا شما می‌توانید گامی بزرگ داشته و از همکاران خود در عرصه رقابت پیشی بگیرید.

تابلوسازی مدرن و متنوع

تابلوی فروشگاهی را شاید بتوان ادامه‌ای بر برچسب زدن و قلم‌نویسی بر روی شیشه‌های مغازه دانست که امروز به شکلی مدرن ارائه می‌شود. شاید در گذشته صرفا از بنرها و تابلوهای ساده و بدون نور برای تبلیغ مشاغل مختلف استفاده می‌شد، اما امروزه و با رشد تکنولوژی تابلوسازان و مهندسین به روش‌های بهتر و نوین‌تری برای ساخت تابلو مغازه دست یافته‌اند.

انواع تابلو مغازه

امروزه در عرصه مارکتینگ و تجارت، روش‌های متفاوتی برای جذب مشتری وجود دارد. بازار رقابت میان کسب‌وکارهای مختلف بسیار داغ است و هرکدام سعی دارند گوی سبقت را از دیگری بربایند و برنده نهایی این رقابت باشند. یکی از روش‌های جذب مشتری که امروزه بسیار به آن توجه می‌شود، ساخت انواع تابلو مغازه است. همانطور که پیش‌تر گفته شد در گذشته، مغازه‌ها از قلم‌نویسی بر روی شیشه یا نصب تابلوهای کوچک برای معرفی نوع فعالیت و کسب‌وکارشان استفاده می‌کردند، اما امروزه انواع تابلو مغازه در اشکال و سایزهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کدام نوع تابلو مغازه را انتخاب کنیم؟

انواع تابلو مغازه متناسب با سلیقه شما در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف قابل طراحی است، اما آنچه که باید به آن توجه داشته باشید این است که تابلوی مغازه شما نقش مهمی در نمای بیرونی مغازه ایفا می‌کند و هرچه جذاب‌تر و زیباتر بوده و کلمات و لوگوی به‌کار رفته روی آن گیراتر باشد، مشتریان بیشتری را برای ورود به مغازه و آشنایی با نوع فعالیت شما جذب می‌کند.
انواع تابلو فروشگاهی متناسب با بودجه و هزینه‌ای که در نظر گرفته‌اید قابل ساخت است. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع تابلو فروشگاهی آشنا کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع تابلو مغازه | کدام نوع تابلو مغازه را انتخاب کنیم؟تابلو چلنیوم

تابلو مغازه چلنیوم یکی از انواع جدید تابلوهای مغازه محسوب می‌شود که اخیرا وارد بازار شده و برای تمامی مغازه‌ها با هر فعالیتی قابل استفاده است. تابلوهای چلنیوم از ورقه‌های آلومینیومی و پلکسی ساخته می‌شوند. از آنجایی که تابلوهای چلنیوم در دسته تابلوهای برجسته قرار می‌گیرند، ورقه‌های آلومینیومی برای لبه حروف و ورقه‌های پلکسی برای روی حروف برجسته به کار می‌روند. مدل‌های مختلف این تابلوها عبارتند از: تابلو چلنیوم پانچی، طلق دوبل، نوراندریک و طلایی.

تابلو استیل

آنچه که در ساخت انواع تابلو فروشگاهی حائز اهمیت است، دوام و ماندگاری آن است. زیرا تابلو برای مدتی طولانی و در انواع شرایط آب و هوایی به‌کار خواهد رفت. فلز استیل با زیبایی و درخشش ذاتی و استحکامی که دارد، محبوب‌ترین انتخاب تابلوسازان محسوب می‌شود. برخلاف تابلوهای چلنیوم، در تابلوهای استیل تنها از ورقه‌های استیل برای ساخت رو و لبه‌های حروف برجسته استفاده می‌شود.

تابلو نئونی

تابلو نئون یکی دیگر از انواع تابلو مغازه بوده که در ساخت آن از لوله حاوی گاز نئون استفاده می‌شود و در دسته تابلوهای گران قیمت قرار می‌گیرد. جنس لبه دور تابلوی نئونی از پروتیک پلکسی است. این تابلوها از نور، زیبایی و انعطاف خاصی برخوردارند و در شب جلوه خاصی به رستوران‌ها و کافه‌ها می‌بخشند.

انواع تابلو مغازه | انواع تابلو فروشگاهی | ساخت تابلو مغازه | انواع تابلو مغازه

تابلو بیلبوردی

اگر به دنبال این هستید که مغازه شما حتی از فواصل دور نیز دارای نمای جذابی بوده و در جلب مشتری عملکرد موفقی داشته باشد، تابلو مغازه بیلبوردی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این تابلوها همان‌طور که از نامشان پیداست، بسیار بزرگ بوده و نورپردازی فوق العاده‌ای دارند.

تابلو لایت باکس یا بک لایت

در ساخت تابلوهای لایت باکس از طلق‌های ساده و چاپ خورده استفاده می‌شود. نورپردازی خاص این تابلوها(منبع نوری که از پشت به آن تابیده شده است) امتیاز آنان نسبت به سایر انواع تابلو مغازه محسوب می‌شود. از این تابلوها به‌صورت عمده برای ساختمان پزشکان و تبلیغات دیواری استفاده می‌شود.

تابلو فلکسی

تابلو مغازه فلکسی را به لحاظ مقرون به‌صرفه بودن، انعطاف پذیر بودن، قابل تعویض بودن رویه و مقاوم بودن آن در برابر انواع آب و هوا، تابلویی مناسب برای تمامی اقشار و انواع مختلف فعالیت ها شناخته می‌شود.

تابلو چوبی یا ترمووود

تابلو مغازه چوبی یا ترموود برای کسانی مناسب است که به دنبال تابلویی شیک، طبیعی و در عین حال فانتزی برای مغازه خود هستند. این تابلوها می‌توانند بهترین انتخاب برای کافه‌های نوپا باشند که به دنبال جلب نخستین مشتریان خود هستند. زمینه‌ی این تابلوهای زیبا از ترموود ساخته شده و برای روی آن‌ها نیز میتوان از نئون و یا چلنیوم استفاده کرد.
از دیگر انواع تابلو مغازه میتوان به تابلوهای پولکی، تابلوهای فانتا کروم، لترمکس، لبه سوئدی، پانچی و… اشاره کرد.

همان‌طور که در این مقاله نیز آمده است، تابلوهای مغازه در جنس، کیفیت و قالب‌های مختلف قابل ساخت است. اما این شما هستید که درنهایت با توجه به توضیحات، سلیقه و بودجه باید تابلوی دلخواه خود را انتخاب کرده و در محلی ایده‌آل نصب کنید تا به کسب و کارتان رونق ببخشید.

نکات مهم در انتخاب تابلو سردرب مغازه

به هنگام انتخاب تابلو فروشگاهی و اختصاص بودجه برای این موضوع، همواره سعی کنید تا از متدهای روز دنیا اطلاع پیدا کرده و با متخصصین این امر به مشورت بپردازید؛ چون عرصه تابلوسازی مدام در حال تغییر است. با توجه به بودجه‌ای که اختصاص می‌دهید می‌توانید یکی از انواع تابلوهای شیشه‌ای، چوبی، پروتیکی، استیل، فلکسی، کامپوزیت، برجسته، چلنیوم، روان، ال‌ای‌دی و نئونی، چلنیوم، لایت باکس و … را متناسب با نوع مغازه، فعالیت و کسب‌وکارتان این موارد را انتخاب کنید. متناسب با بودجه‌ای که برای ساخت تابلو مغازه در نظر می‌گیرید، تابلوها از کیفیت و جنس مختلفی برخوردار خواهند بود. جنس و کیفیت مواد به‌کار رفته در ساخت تابلو، از حیث ماندگاری و دوام، حائز اهمیت است.

rest cafe shop sign board minدوام و ماندگاری تابلو سردرب مغازه بسیار مهم است

نکته مهم این است که متناسب با نوع کاربرد، تابلویی انتخاب کنید که از دوام، ماندگاری و مقاومت بالایی برخوردار بوده و طی سالیان طولانی زیبایی خود را از دست ندهد. در این صورت با یک بار هزینه به ایده‌آل خود دست یافته و نیازی نیست که مجددا هزینه کنید. مسئله دیگر نصب آسان یک تابلو است؛ این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که در صورت انتقال و تغییر مکان محل کسب‌و‌کار، بتوانید به‌راحتی تابلو سردرب مغازه را جا‌به‌جا کنید.

ابعاد تابلوی مغازه یا همان طول و عرض آن، باید به دقت و بر اساس اندازه مغازه و محل نصب تابلو انتخاب و اندازه‌گیری شود تا زیبایی چشمگیری برای سر در مغازه به ارمغان آورد.

در خصوص انتخاب نوع تابلو مغازه بهتر است توجه کنید که برای مغازه‌هایی که در مکان‌های خلوت قرار دارند انواع تابلوهای پرنور نئونی و برای مغازه‌های درون پاساژ قرار، تابلوهای مات و استیل گزینه‌های بهتری هستند.

leancom shop sign board min

توجه به کیفیت تابلو فروشگاهی

کیفیت تابلو فروشگاهی موضوع دیگری است که صاحبین مشاغل مختلف و مشتریان تابلوسازها همواره در خصوص آن نگران هستند. کیفیت تابلو پیش از هر چیزی به جنس مواد و متریالی بستگی دارد که در ساخت آن به کار می‌رود. به بیانی دیگر نوع کامپوزیت، pvc پلکسی یا چوب به کار رفته، تعیین‌کننده خواهد بود. ضخامت ورق‌های به کار رفته در ساخت تابلو نیز باید متناسب با کاربرد آن باشد؛ به این صورت که نه آنقدر ضخیم انتخاب شوند که در نصب و جابه‌جایی تابلو خلل ایجاد کنند و نه آنقدر نازک باشند که تابلو پس از گذشت مدتی دچار شکنندگی، فرسایش و خمیدگی شود.

به‌عنوان نکته پایانی در خصوص جنس ورق‌های به کار رفته در خصوص تابلو، بهتر است بدانید که ورق‌های ساخت تایوان از مرغوبیت و کیفیت بالاتری نسبت به محصولات چینی برخوردارند.

به‌طور کلی شرکت سازنده تابلو، پشتیبانی پس از ساخت، ضمانت و گارانتی پس از فروش، نکاتی است که به‌طور مستقیم در انتخاب یک تابلو مغازه مناسب تاثیرگذار خواهد بود.

ساخت تابلو مغازه و لزوم استفاده از آن

یکی از مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین نکات در معرفی و راه‌اندازی یک کسب‌وکار فروشگاهی جدید، طراحی و ساخت تابلو مغازه شماست. در عرصه تجارت و رقابت میان کسب‌وکارها، اگر بخواهید برنده باشید، باید توجه ویژه‌ای به ساخت تابلو مغازه خود داشته باشید؛ زیرا تابلو مغازه نخستین عاملی است که می‌تواند در نگاه اول توجه مشتریان شما را به خود جلب کند. اگر در ساخت تابلو خود عملکرد قابل قبول و ایده‌آلی نداشته باشید، سایر مدعیان و رقیبانتان به‌راحتی گوی سبقت را از شما ربوده و برنده این کارزار خواهند بود.

هر مغازه‌ای تعدادی مشتری خاص و قدیمی دارد که اعتماد آن‌ها در گذر زمان و به واسطه کیفیت کالا، قیمت مناسب، مشتری‌مداری و… جلب شده است، اما باید به این مهم توجه داشت که هر مغازه و کسب‌وکاری برای موفقیت دائمی نیاز به تعدادی مشتری جدید نیز دارد.

مسلم است که تابلو مغازه شما یک نما و تصویر کلی از کسب‌وکار و مغازه را به نمایش می‌گذارد، از این رو یک طراحی ایده‌آل می‌تواند تا حد زیادی موفقیت شما در کسب مشتری را تضمین کند. در ادامه به نکاتی که باید در ساخت تابلو مغازه به آن‌ها توجه داشته باشید، خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین نکته در ساخت تابلو سردرب مغازه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در ساخت تابلو سردر مغازه مد نظر داشته باشید، طراحی یک لوگوی خاص و یا جمله‌ای متناسب با کسب‌وکار و نوع فعالیت شماست. این لوگو باید به اندازه کافی خلاقانه و جالب باشد تا بتواند مشتری را برای ورود به مغازه و خرید از شما ترغیب کند.

همچنین یک متن پر از مفهوم و جذاب، نکته‌ای است که نباید از آن غافل شوید؛ دقت داشته باشید که این متن باید در عین کوتاهی، پر محتوا نیز باشد؛ جمله‌ای کوتاه، مانند یک شعار تبلیغاتی.

ساخت تابلو مغازه باید متناسب با نوع کسب‌وکار باشد.

ساخت تابلو مغازه | ساخت تابلو سردرب مغازه | ساخت تابلو فروشگاهیاندازه و فونت نوشته‌های تابلو مغازه

نکته بعدی در ساخت تابلو فروشگاهی، توجه به فونت و اندازه حروف متن تابلو سردرب مغازه است. توجه داشته باشید که این متن باید از هر فاصله‌ای، حتی از فاصله‌های نسبتا دور نیز خوانا و همچنین متناسب باشد تا بتواند ماموریت خود در جذب و ترغیب مشتری را به‌خوبی عملی کند.

اندازه تابلو فروشگاهی

مساله بعدی که در ساخت تابلو فروشگاهی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، اندازه تابلو است. این تابلو ویترین مغازه بوده و باید بتواند از هر فاصله‌ای، نمای خاصی به مغازه بدهد. توجه داشته باشید که نمای خاص نیازمند یک طراحی خاص است، بنابراین در ساخت تابلو فروشگاهی، باید به جستجوی طراحان خاص با ایده‌هایی فوق‌العاده بپردازید.

نورپردازی و رنگ مناسب تابلوی سردر مغازه

یکی از فاکتورهای جالبی که امروزه در طراحی و ساخت تابلو سردرب مغازه باید به آن توجه شود، مساله نورپردازی تابلو است. موضوع نورپردازی به لحاظ نمای شب تابلو و نمایش متن بسیار حائز اهمیت است.

انتخاب یک رنگ زیبا، گیرا و متناسب با کسب‌وکار نیز یکی دیگر از معیارهای مهم در ساخت تابلو مغازه است.

به محل نصب تابلو فروگاهی دقت کنید!

محل نصب تابلو نیز بسیار مهم است و باید در بهترین و مناسب‌ترین نقطه از سردر فروشگاه نصب شود. در غیر اینصورت، ممکن است تابلو با گذر زمان دچار خمیدگی، تاب خوردن و فرسودگی شود؛ بنابراین پیش از آنکه اقدام به ساخت و خرید تابلو کنید، حتما یک محل مناسب برای تابلو یافته و با دقت کافی به نصب آن بپردازید.

محل نصب تابلو مغازه بسیار مهم است
سخن آخر

در نهایت با توجه به مطالب و نکاتی که در این مقاله آمده است، شما به‌راحتی می‌توانید انتخابی ایده‌آل و درخور کسب‌وکارتان داشته باشید. اما اطمینان داشته باشید که از اختصاص بودجه برای ساخت تابلو فروشگاهی پشیمان نخواهید شد؛ زیرا یک تابلوی ایده‌آل و زیبا با جلب مشتری، معرفی و تبلیغ کسب‌وکار، تمامی این بودجه را به شما بازگردانده و آینده شیرینی برای کسب و کار نوپای شما رقم خواهد زد.

بهتر است که پیش از هر اقدامی، تحقیق کنید و از کارشناسان و گروه مهندسی لیزرپرو که در زمینه ساخت تابلو مغازه و نصب آن فعالیت می‌کنند، کمک و مشاوره بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا